tirsdag 5. februar 2013

Nib Utfordring februar- Kontraster

Ny månad og ny utfordring hos Nib
denne gongen skal vi fange kontraster med kameraet.
 Gammalt og ubehandla trebord møter nymåla grå stol.
Sarte perleblomster og sommerfugler møter grafiske element. 
Og det heile har ei kvit ramme rundt.
Ein grønmåla stol med blomster på blir som ein smilande
 kontrast i eit sterilt baderom i svart og kvitt.
 Den gule fargen er som å få sola inn på kjøkenet, 
og står i fin kontrast til dei ellers så duse fargane i rommet.
 Sarte rosa tulipaner mot røfft, gammalt og ubehandla tre.
 Dette bildet definerer veldig godt min bruk av farger. 
Eg har som regel ein kvit eller grå base som eg fyller på med duse farger og 
strammer det heile opp med nokre få svarte/mørke kontraster.
Den lyse stova vår er krydra med pasteller i gult, blått og grønt. 
Gardinstanga og den svarte taklampa strammer opp,
 og er ein fin kontrast, synast eg :)

Vil du sjå andre bidrag, og/eller delta sjølv? 
Trykk her!

Ha ein fin tysdag!

Klem frå Bjørg :-)

13 kommentarer:

Fru Hansens Kreativiteter sa...

HELT nydelig , alt sammen :)
Masse lykke til flinka :)
Klem

Frøken Loppe sa...

Flotte kontraster i alle bildene dine!!!
Her var det masse "snop" ;o)
Digger stilen din!!

Tusen takk for tips ang butikker, dei skal eg sjekke ut!!

Så flott at du fikk tak i blomster i Førde, skal tru om eg må innom der ein tur også i dag... hi, hi.. ;o)

Fin, fin dag til deg!

klem

Bestefar's tresko sa...

For nokre utrulig fine bilete! Du gjer det bare såå fint rundt deg! Elsker alle fargene dine! Lykke til i utfordringa!

Og pizzahorna i forrige innlegg såg så gode ut! Fekk lyst å laga sjølv;)

Ynskjer deg ein nydelig dag!
Klem<3

Skjerstad sa...

Sarte farger blandet med noen som står mere frem, det er en flott kontrast :)
Nydelig hjemme hos dere !
Det nest siste bildet hvor vi står i gangen og skimter den flotte turkise skjenken..WOW ;)

Janne

NydeligFlott - Julie sa...

Du har det så koselig hjemme!
Elsker stilen din!
Spesielt de duse pastellene du viser ved spisebordet!
Lykke til med utfordringen!
Ønsker deg en NydeligFlott tirsdagskveld!
Klem fra Julie :-)

elviras drops sa...

Her var det mange flotte bilder, flink du er! Elsker stilen din, du er så flink med farger! Lykke til i utfordringa!

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Herlige kontraster
Lykke til
Ha en fin uke
klem

Hulda sa...

Flotte bilder, fulle av kontraster. :) Det forrige innlegget med pizzahorn var så flott, syns jeg. Nydelige kjøkkenbilder. Herlige farger. Hornene ser kjempegode ut. Får lyst til å bake noen jeg også.

Sukkertøy for øyet sa...

Oioioi!! Den grønne stolen din..
HJERTEBANK hos frk. Ida gitt -ler-

Nydelig bidrag til utfordringen!

Klem Ida Susanne

Dynamisk Salong sa...

Dette innlegget likte jeg godt! Tydelige kontraster og vakre farger! Lykke til i utfordringen, tror du har sjans på galleriplass med dette! :-) Klem fra Beate

Elises Country Home sa...

Å, så nydelig hus du har! Fylt med herlige ting. Denne bloggen skal jeg definitivt henge meg på :-)

neri kunst sa...

Nydelig spisekrok:)!! Fant deg via boligpluss utfordringen og du er definitivt favoritten min av bidragene som har kommet hittil:) Jeg har litt lik duk som deg på mitt spisebord, bare i andre farger. ELsker den hyllen bak bordet med alle fargene:) MMM, herlig! Må sjekke ut mer av bloggen din så her blir jeg igjen som følger:) Hilsen fra Iren:O)

neri kunst sa...

ps: Jeg synes din spiseplass var så koselig at jeg la inn en stemme til deg i dag på boligpluss utfordringen:)! Ha en fin dag:)! Hilsen fra Iren :O)

Related Posts with Thumbnails