torsdag 16. desember 2010

JuleFilmeR

Eg er veldig glad i film
Og i jula er det nokre filmer eg berre sjå for å kome i den 
rette stemninga



Eg tenkte eg ville dele mine julefavoritter med dokke. 
Og kanskje du vil tipse meg om filmer som gjer deg julestemning? :)



The Holiday er ein heilt perfekt film i mine auge. 
Den handler om 2 damer som bytter hus i jula, og finn seg sjølv og kjærleiken i same
 slengen ;) Eg har snart sett den omtrent 100 ganger, og eg grin framleis kvar einaste gong. Den er så fin, og har slik ei lun og kosleg stemning i seg. 
Og ikkje minst er den romantisk :)
 Du kan lese meir, sjå trailer og kjøpe 
den her!


Santa Claus er ein film eg såg første gong som lita jente.
 Vi tok den opp på VHS, og kasetten såg vi så mange ganger kvar einaste jul, 
at den til slutt vart heilt utsleten. Gleda var derfor stor når eg klarte å spore den opp på DVD for eitpar år tilbake :) Dette er god gammaldags amerikansk jul på sitt 
beste med kosleg julenisse på nordpolen og herleg julestemning. 
Du kan lese meir om den her!


Er det nokon som husker serien om Narnia som gjekk på NRK i romjula for lenge sidan?  Dette er serien der skodespelerane er kledd ut som dei snakkande dyra, 
ikkje nokon spesialeffekter her ;) Den huskar hverfall eg! 
Eg blir nostalgisk når eg tenker på meg
 og søskena mine som drog med oss 
dyna inn i stova kvar morgon
 i romjula for å sjå på serien. 
Gode minner! :)
 No har eg funne den på DVD. 
Du kan lese meir om
 den her!


"Tre nøtter til Askepott" treng vel ikkje nokon introduksjon? ;) 
Eg sjå den kvar julafta, sjølv om eg kan filmen utenatt
Berre å ha musikken og stemma til fortellaren 
i bakgrunnen er julestemning for meg :)
 Du kan lese meir om den og bestille 
den her!

Eg håper du vil dele dine julefavoritter med meg!

Klem frå Bjørg :-)

27 kommentarer:

Frihet sa...

Så koselig du har det!!
Deilig å slappe av med mandariner og jule underholdning!
Askepott er jo et must, ingen jul uten ;)

Breivik Samfunnshus sa...

SÅ utrolig koselig å stemningsfullt du har det !!
Åsså så herlig å bli påmint koselige filmer!!
Må bare nikke samtykkende, for noen av de er blant mine favoritter også !!

Ha en flott dag!!

-maren-

Eirin sa...

Jeg ville lagt til Love Actually. Det er en nydelig film!

Karen sa...

The Holiday er min absolutte favorittfilm... Har sett den en haug med ganger :) Den er bare så fin!

Og tre nøtter til askepott, er obligatorisk underholdning til julefrokosten.... år etter år etter år :)

*klemmer*

Fossestua sa...

3 nøtter til askepott og reisen til julestjerna :)
Disney kavalkaden MÅ også sees!
Nostalgi hva ? Man blir aldri for gamle til de :)
Klem fra Lise

ENGEL sa...

Mine favoritter til jul er selvfølgelig 3 nøtter til askepott, alene hjemme, flåklypa, og en film jeg ikke husker navnet på men som går hver jul-den romlemantisk komedie;)Den øverste har jeg ikke sett, så takk for tipset;) Forresten veldig hyggelig pyntet til deg altså!Skikkelig koselig;)

Bondekona sa...

åH! Ja!
Jeg har også en hel del filmer jeg ser for å komme i stemning til jul.
Foruten de som vises på nrk på julaften, ser jeg Love Actually, Du har M@il, Nightmare Before Christmas, Little Women. De må,må,må jeg se.
Nå for tiden ser jeg dem sammen med tenåringen min, og viderefører det til ham.
:)

Bondekona sa...

Og selvfølgelig Alene Hjemme 1+2!
:D

Rosa sa...

Vi har jammen mange av de samme favorittene, i tillegg til "Love actually":-)
Jeg husker veldig godt Narnia og har fortsatt et helt spesielt forhold til filmene....Sukk ....

Ha en fortsatt deilig torsdag!

Klem, Rosa

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Julefilmar er so koseleg☺
Tre nøtter til Askepott er ein MÅ sjå film☺
Og the holiday er og supersøt☺
Polarekspressen er også koseleg-litt meir for dei små kanskje, men eg syns den er veldig julete☺

Klem M♥

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

og Narnia ja-favoritt når eg var liten☺

Klem M♥-igjen☺

Jennys fire vegger sa...

Åh, koslige julefilmer. Jeg må se Askepott ihvertfall. Men også Disney som går hver eneste julaften, hvis det kan kalles "film". :o)

Ha en fin kveld videre.
Klem Jenny

NB! Tar du utfordringen? Se kveldens innlegg hos meg!

tante fiolett sa...

Helt enig i at noen filmer må man bare se i jula!! Både Holiday og Love actually er kjempefine:) og selvfølgelig 3 nøtter til askepott, reisen til julestjernen og Disneykavalkaden:) Den første Home alone-filmen må jeg også se, og familien Griswald;) Hmm, jeg ser visst en del på TV i julen, men julestemningen er virkelig tilstede;)
Klemmer fra Jeanette

Cathrine Aksnes sa...

koselige julefilmer :) jeg skal få hjem en ny digital dekoder før jul så vi skal absolutt kose oss med filmer. nå har vi bare kabeltv og det er så mye "dritt" :) ha en herlig førjulstid. Jeg håper å føde snart... DA først blir d jul :)

Shy sa...

Det må bli tegnefilm med Donald Duck og vennane hans!
Og tusen takk for tips. Lys er innkjøp, skal prøve snart. Kanskje ein romjulsaktivitet.

Bettum Villa sa...

Så "julenissen" første gang for en uke siden og jeg synes den var herlig. Askepott må jeg også "se" på.. eller høre i bakgrunnen.
Ellers må jeg også få med meg Hjemme alene 1 og 2, Nightmare before christmas, Julenissen (med tom alen), Polar ekspressen og den gamle a christmas carol (1999).

Så en kan trygt si at jeg liker julefilmer også. :D

Klem Madelén

Mona Christin sa...

Hei.

Da er vi to. Jeg er en filmelsker av rang.

Jeg så The Holiday for første gang rundt juletider i fjor og den var kjempefiiin. Jeg og gråter ved kjærlighetsfilmer med lykkelig slutt. Ellers pleier jeg å se på Hjemme Alene filmene med jentene. Liker også Mens du sov. Den er i samme kategori som The Holiday.

KLEM Mona C

Solstrålå sa...

Den filmen om de som bytter hus hørtes kjekk ut!
Lur ide :o)
Goe klem fra Sol

June sa...

Kjempekoselig med julefilmer!:)
Jeg må se Love actually! Super koselig film!:)

klem

fryd&forandring sa...

Jeg har sett disse filmene og er bare enig!!! Den første alene hjemme -filmen gir meg masse god stemning!
-og du, den jule-headeren di gir meg også julestemning -den er så knallfin!

Vibeke / Mammas Hus sa...

TV3 hadde i mange år tradisjon med å sende Mary Poppins en av juledagene, men sluttet med det. Jeg har kjøpt på DVD. ;)

Planlegger at Love Actually skal bli tradisjon på lille julaften.

Ellers vil jeg ha med meg Askepott på julaften, og jeg ELSKET Narnia-serien da jeg var lita. Tror jeg skal kjøpe originalen ja. Mye bedre enn de nye filmene. ;)

Kjersti sa...

heisann!
Følger med her hos deg med jevne mellomrom. Og måtte jo bare tipse om koslelige julefilmer. Er helt med på de du allerede har nevnt. I tillegg ser jeg gjerne The family Stone som er en "romlemantisk - julekomedie" og Serendipedy som også er romlemantisk. Den første handler om en stor familie hvor eldste sønn tar med seg sin tilkommende hjem for første gang, men sden andre handler om to som tilfeldig møtes i en butikk og faller for hverandre, men lar skjebnen avgjøre om de vil møtes igjen.

God jul
Klem fra Kjersti

Gyngestol og kaffigrut sa...

Tre nøtter til Askepott MÅ jeg se på julaften, da er julestemningen sikret!
Hmmm, nå gav du meg en ide, kanskje jeg skal få til en "jentekveld" i romjula:)

Ha en fin fredag!

Anette (Hvit Romantikk) sa...

God kveld Bjørg ! :)

Kan si det sånn at vi har nokså lik smak når det gjelder julefilmer, hihi... Tre nøtter til Askepott er jo et must, men jeg elsker også filmen Santa Claus. Denne så jeg også for første gang på VHS, hihi... Og nå syntes de største barna at dette er en koselig film å se også. :)

Kose deg masse i helgen vennen ! ♥

Goklem fra Anette

Heimekjær sa...

ååå har du funne narnia (dei gamle) på dvd???eg har sååå lsyt på dei..trudde ikkje det fantes!! ser ut som eg må ut på leit:)

ha en strålande helg!!

enig med at film øker julesteming:)

klem fra Linda

Unknown sa...

Sååå kos ,))

Til deg fra meg ;)

Jeg ønsker deg av hjerte alle de gode ting♥
Nyt av julen & dens poesi, dufter & av harmoni
Å tenk om litt vi pakker opp av hjertens glede
- alt det skjønne julen har å gi!!
Varme juleklemmer jeg sender deg fra meg, Anki
♥GOD JUL♥

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Åh, mange gode forslag her :) Liker så godt the holiday-filmen :) Serendipity er også eit must for meg. Og askepott MÅ sjåast på julafta helst :) Synest jo det er koslig med tante pose og sånt også. Disney har jo også mange gode filmer :) I år tenkte eg å sjå reisen til julestjerna også. Er mange år siden eg såg den sist.
Håper du har det fint, og nyter førjulsdagane. I går var vi i førde på vår første ultralyd. Veldig spesielt å sjå vakre babyen for første gang :) Gleder oss som berre det! :) Godklem til deg!

Related Posts with Thumbnails